Dovada ştiinţifică a faptului că recunoştinta îmbunătăţeşte starea de sănătate

MultumescÎn jurul Zilei Recunoştinţei, oamenii din Statele Unite ale Americii îşi exprimă recunoştinţa pentru toate întâmplările din vieţile lor, dar mulţi nu realizează că astfel se îmbunătăţeşte  starea de sănătate şi creşte speranţa de viaţă.

Dovezile ştiinţifice sunt concludente atunci când vine vorba de starea de spirit, perspective şi sănătate. Oamenii fericiţi trăiesc cu până la 10 ani mai mult decât oamenii nefericiţi şi optimiştii au un risc de apariţie a bolilor de inimă diminuat cu 77% faţă de pesimişti.

Despre fericire

În cartea scriitoarei Sonja Lyubomirsky, „The How Of Happiness”, aceasta ne arată că 50% din înclinaţia noastră pentru fericire se bazează pe un set genetic, noi neputând influenţa acest lucru foarte mult ,10% se bazează pe circumstanţe de viaţă (cum ar fi obţinerea unei promovări, găsirea alesului inimii sau realizarea visului de creaţie ), iar 40%  este „activitate intenţionată”, care poate fi influenţată prin comportamentul nostru. Asta înseamnă că putem fi cu 40% mai fericiţi fără a schimba condiţiile de viaţă, iar una din activităţile cheie intenţionate este practica de recunoştinţă.

Cercetările arată că oamenii în mod constant recunoscători sunt mai fericiţi, mai energici, mai plini de speranţă, mai utili, mai empatici, mai spirituali, mai iertători şi mai puţin materialişti. Este puţin probabil să fie deprimaţi, anxioşi, singuratici, invidioşi, nevrotici sau bolnavi.

Dovada

Copil recunoscatorIntr-un studiu, un grup de participanţi au fost rugaţi să numească cinci lucruri pentru care  sunt recunoscători în fiecare zi, în timp ce un alt grup a fost cerut numească cinci bătăi de cap. Cei care şi-au exprimat recunoştinţa nu au fost doar mai fericiţi şi optimişti  ci au raportat şi mai puţine simptome fizice (cum ar fi dureri de cap, tuse, greaţă sau acnee). Alte studii despre recunoştinţă au arătat ca la cei cu boli cronice apare o îmbunătăţire clinică atunci când practică recunoştinţa regulat.

Persoanele cu depresie severă instruite să-şi listeze gândurile de zi cu zi pe un site web au fost mai puţin deprimate la sfârşitul studiului, în comparaţie cu persoanele cărora nu li s-a cerut să-şi exprime recunoştinţa. Depresia este un factor de risc important pentru boală. Pentru mai multe dovezi ştiinţifice surprinzătoare citiţi „Mind Over Medicine”.

Sugestie: fiind generos şi având grijă de tine, îţi îmbunătăţeşti sănătatea, aşa că încearcă să fii generos, iubeşte vacanţa şi concentrează-te pe îngrijirea ta!

 Cum recunoştinţa stimulează fericirea?

Conform Dr. Lyubomirsky, recunoştinţa:

  1. Promovează savurând experienţe de viaţă pozitive.
  2. Perpetuează valoarea de sine şi stima de sine.
  3. Îi ajută pe oameni să facă faţă stresului şi traumelor.
  4. Încurajează actele de îngrijire şi de comportament moral.
  5. Contribuie la construirea de legături sociale, consolidarea relaţiilor existente  şi hrănirea noilor relaţii (  ştim că oamenii singuri au un risc  de doua ori mai mare de apariţie a bolilor de inima decât cei cu legături sociale puternice).
  6. Inhiba comparaţiile nocive.
  7. Diminuează sau descurajează sentimentele negative cum ar fi furia, amărăciunea şi lăcomia.
  8. Zădărniceşte adaptarea hedonistă (capacitatea de a ajusta setul de circumstanţe pozitive, astfel încât să nu beneficieze de noua circumstanţă care să afecteze sănătatea noastră generală sau fericirea).

RecunostintaCum să practici recunoştinţa

Nu trebuie să aşteptaţi Ziua Recunoştinţei pentru a vă manifesta recunoştinţa şi a vă bucura de beneficiile ei asupra stării de sănătate şi a fericirii.

  1. Ţine un jurnal de recunoştinţă
    Gândiţi-vă la 3-5 lucruri pentru care sunteţi recunoscători în prezent (e în regulă dacă sunt şi cele mai banale lucruri) şi scrieţi-le. Studiile arată că notarea lor o dată pe săptămână este cea mai benefică, dar depinde de fiecare persoană în parte. La fel de benefică este si notarea în fiecare zi.
  2. Cultivă o atitudine de recunoştinţă
    Cel mai bine ar fi să aveţi gânduri de recunoştinţă. Observaţi în fiecare zi un gând nerecunoscător şi încercaţi să-l schimbați cu unul recunoscător.
  3. Variază practica de recunoştinţă
    Încearcă jurnalizarea, gândurile de recunoştinţă, vorbeşte despre ceea ce eşti recunoscător la cină, fă artă cu privire la ceea ce eşti recunoscător, agită-te! Avem tendinţa de a ne plictisi cu uşurinţă, astfel încât practica de recunoştinţă funcţionează mai bine atunci când vom schimba modul în care suntem recunoscători.
  4. Exprimă-ţi recunoştinţa direct la ceilalţi
    Sună un prieten, scrie o scrisoare, împărtăşeşte gândurile de recunoştinţă cu membrii familiei, sau vorbeşte cu un coleg de la locul de muncă cu privire la lucrurile pentru care eşti recunoscător .

Tu pentru ce eşti recunoscător? Eu sunt recunoscător tuturor celor care privesc scrierile mele! Sunt foarte recunoscător pentru tine!

Sursa: mindbodygreen.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.