Este o nepotrivire între ceea ce ştie ştiinţa si ceea ce face businessul. Iată ce ştie ştiinţa.
- Acele recompense din secolul 20, acei factori de motivare pe care le credem parte naturală a afacerii, funcţionează, dar numai într-o gamă foarte îngustă de circumstanţe.
- Acele recompense de tip dacă – atunci distrug deseori creativitatea.
- Secretul performanţei ridicate nu sunt recompensele şi pedepsele, ci motivaţia internă nevăzută. Motivaţia de a face lucrurile de dragul lor. Motivaţia de a face lucrurile fiindcă sunt importante.
Ştiinţa confirmă ceea ce ştim în inimile noastre. Deci dacă reparăm această nepotrivire dintre ceea ce ştie ştiinţa şi ceea ce face businessul, dacă aducem motivaţia noastră, noţiunile de motivare în secolul 21, dacă depăşim această ideologie leneşă şi periculoasă a recompensei şi pedepsei, putem să ne întărim afacerile, putem rezolva o mulţime de probleme, şi poate, poate, poate putem schimba lumea
fain articolul, dar cred ca e o greseala aici: putem rezolva o mulţime de probleme ale lumânării
Multumim pentru observatie, intr-adevar si pe site-ul de la TED este scris la fel, este vorba de o expresie “solving candle problems”, dar tradusa ca problema lumanarii.