Despre sistemul Yogoda

În urmă cu aproximativ 90 de ani Paramhansa Yogananda, marele maestru de yoga şi autorul clasic spiritual al cărţii „Autobiografia unui yoghin”, a introdus un sistem unic pentru reducerea stresului şi îmbunătăţirea sănătăţii, prosperităţii şi puterii spirituale. El a numit această tehnică revoluţionară Yogoda, însemnând „yoga sau unire cu Dumnezeu”.

În autobiografia sa, Yogananda descrie evoluţia tehnicii sale asupra stării de sănătate:

Paramahansa Yogananda - Yogoda„Dându-mi seama că trupul omului este ca o baterie electrică, am gândit că ar putea fi reîncărcat cu energie prin intermediul direct al voinţei umane. Nicio acţiune mare sau mică nu poate avea loc, fără voinţă, acest motor primar care conduce întreaga existenţă, noua tehnică poate determina înnoirea ţesuturilor fără folosirea aparatelor împovărătoare sau exerciţii mecanice.” În tehnicile simple de Yogoda, forţa vieţii este centrată la nivelul „medullei oblongata”(situată în trunchiului cerebral, care reglează funcţia inimii şi pe cea a plămânilor), aceasta poate fi conştient şi imediat reîncărcată de la sursa nelimitata de energie cosmică.

Yogoda se bazează pe principiul – „Cu cât voinţa este mai mare cu atât fluxul de energie este mai mare”. Prin încordarea unor grupe musculare cu voinţă – scăzută, medie, ridicată şi vibratoare cu tensiune – urmată de o relaxare lentă şi conştientizarea senzaţiilor, Yogoda, stabileşte o armonie între modul de funcţionare al muşchilor, voluntar şi procesul de vindecare, involuntar. Această armonie determină o stare de sănătate minunată şi oferă putere organismului uman. Yogoda, ne învaţă că trupul este un izvor infinit de putere şi energie vitală. Păstrează muşchii şi ţesuturile întregului organism într-o stare perfectă şi se dovedeşte a fi una dintre binefacerile conferite vreodată omenirii!

Se recomandă ca după Yogoda, să se stea o perioadă nemişcat, cu ochii concentraţi asupra unui punct aflat între cele 2 sprâncene. Vei simţi o stare de relaxare şi energia va curge prin chakrele de la nivelul creierului, având loc magnetizarea celulelor de la acest nivel. Dacă acest proces de trezire este făcut regulat, veţi ajunge la o stare spirituală profundă. Iluminarea vine pe măsură ce conştientizezi energia luminii interioare.

Exerciţii Yogoda pentru energizarea trupului, reducerea stresului şi promovarea stării de sănătate (din textul original Yogoda, anul 1925).

Sistemul Yogoda

  1. Uşor, tensionează şi relaxează fiecare parte a corpului (de la 1 la 20 conform imaginii alăturate), spunând în gând „Copiii mei treziţi-vă.” Menţine starea de relaxare timp de o jumătate de minut, fără să te mişti.
  2. Începe cu piciorul stâng. Plasează-ţi atenţia asupra gleznei piciorului stâng. Tensionează încet piciorul stâng – scăzut, mediu, ridicat. Ţine piciorul tensionat cu degetele tensionate şi ele.
  3. Continuă adăugarea de tensiune – de la scăzut la ridicat – cu voinţă cuprinzând toate punctele de la 1 la 20, într-o succesiune ritmică, lentă.
  4. Retensionează uşor tot corpul, făcându-l să vibreze, ţinând cele 20 de puncte tensionate, respirând adânc, numărând în gând de la 1 la 6, observând dacă trupul este tensionat sau nu.
  5. Expiră încet, relaxează uşor corpul începând de la punctul 20 la numărul 1. Relaxează părţile de mai sus de talie şi vei observa că s-au relaxat neintenţionat şi părţile de mai jos de talie, tensionează din nou părţile din jurul taliei şi relaxează părţile una câte una, treptat.
  6. Repetaţi tehnica din poziţia culcat şi de 2 ori stând în picioare.
  • Tehnica poate fi practicată din poziţia culcat, stând pe scaun sau în picioare.
  • Tehnica se practică întotdeauna cu ochii închişi şi foarte încet.
  • Tensiunea se aplică gradual, nu dintr-o dată.
  • Se aplică tensiune scăzută asupra oricărei părţi a corpului bolnavă sau slăbită;
  • Pentru a vindeca orice parte a corpului încordaţi uşor apoi relaxaţi. Pentru a menţine tensiunea generată, numără de la 1 la 10, mental. Are loc electrocutarea bolii cu o energie nouă. Urmează relaxarea. Se fac 10 repetări de 3 ori pe zi sau de câte ori este nevoie. Practică vindecarea oricărei părţi a corpului din poziţia culcat.
  • Prin expiraţie se relaxează plămânii, diafragma şi abdomenul. În orice moment te simţi obosit sau nervos, tensionează şi apoi relaxează trupul, are loc retragerea energiei şi în mod conştient se activează voinţa, expiraţi rapid. Menţine starea, bucură-te de starea de calm ce ţi-a cuprins corpul.

Stăpâneşte această tehnică extrem de utilă pentru reîncărcarea organismului cu energie şi dacă o practici regulat îi vei cunoaşte beneficiile. Aceste exerciţii vor da rezultate concrete, satisfăcătoare, revigorante pentru trup şi minte, dacă le experimentezi pe tine și le practici regulat, conştiincios, atent şi correct.

Paramahansa YoganandaParamhansa Yogananda a fost unul dintre primii mari maeştri de yoga care a trăit în America şi a predat pentru o perioadă mai lungă de timp, 1920 – 1952. La data de 7 martie 1952, Yogananda a intrat în „Mahasamadhi,” o stare de tranziţie conştientă a unui yoghin, din corpul fizic în spiritul omniscinet. După moartea sa Yogananda a demonstrat ce poate face practica regulată de Yogoda. Muncitorii de la Forest Lawn Mortuary din Glendale, au scris o scrisoare, mărturie despre incoruptibilitatea corpului lui Yogananda, după moartea sa, invocând „lipsa oricăror semne vizuale de degradare în organismul mort al lui Paramhansa Yogananda, fiind cel mai extraordinar caz din experienţa noastră”. Nu s-a dezintegrat corpul fizic al lui Paramhansa Yogananda, nici la douăzeci de zile după moarte.”

Sursa: ghoshyoga.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.