5 metode simple de a te menține sănătos, indiferent de cât de ocupat sau stresat ești

Stand in maini

Ah, sezonul sărbătorilor! O bună oportunitate să mănânci, bei și să te veselești… o perioadă de răsfăț. Nu contează câte excese faci – o să urmezi o cură de detoxifiere și te vei duce la yoga in fiecare zi începând cu Ianuarie, nu?
Hai să fim serioși: nu este doar excesul alimentar care poate fi o problemă luna aceasta. Este vorba și despre nopțile târzii, exercițiile fizice ratate, mesele sărite pentru a mânca mai mult la petreceri și starea generală de vervă care ne cuprinde pe toți în perioada sărbătorilor.
Nu e de mirare că cei mai mulți dintre noi ne simțim obosiți în Ianuarie!
Dar cum ar fi să abordezi sărbătorile diferit anul acesta? Ce ar fi dacă în afară de grija de a petrece ai fi și puțin mai atent cu sănătatea ta? Cum ar fi dacă te-ai menaja în acest sezon decât să te pedepsești aspru în Ianuarie pentru toate indiscrețiile comise?
Aici ai 5 metode simple prin care poți face asta:
1. Încetează să urmezi diete
Încetează cu ideea că „o să fac exces azi, dar o să mănânc mai puțin (sau fără zahăr, carbohidrați etc) începând de mâine (sau de săptămâna/luna viitoare)”. Corpul nostru nu reacționează bine la acest cerc vicios de exces și restricții.
Este mult mai bine să găsești o metodă sustenabilă și sănătoasă de a mânca azi și de acum încolo. Reține că asta nu înseamnă că nu vei putea să te duci la petrecerile de sezon sau că nu vei putea mânca prăjituri sau să bei alcool. Poți să bei și să mănânci ce vrei și nu trebuie să te simți vinovat pentru asta! Când mănânci aproximativ 85% alimente sănătoase și doar 15% altceva, vei observa că te simți bine și că nu ai sentimentul că te abții de la ceva. Încearcă!
2. Dormi bine noaptea
Încearcă să ai o oră fix când mergi la culcare și să dormi minimum 8 ore în fiecare noapte.
Nu lăsa sărbătorile să intervină peste programul tău de somn: dormitul bine în fiecare noapte ajută la menținerea sistemului imunitar în bune condiții și îți optimizează metabolismul. Încă un motiv pentru care somnul ar trebui să fie o prioritate: lipsa somnului îți afectează hormonii, inclusiv pe cei care sunt responsabili cu reglarea apetitului.
3. Fii în mișcare!
Deși exercițiul fizic este foarte benefic pentru sănătate, de obicei sare pe ultimul loc în timpul sezonului de vacanță. Exercițiile sunt asociate cu o stare de bine și cu îmbunătățirea imunității, somn mai bun și nivel mai mic de stres, deci este foarte important să îți faci timp și pentru mișcare în această perioadă a anului. Nu contează pentru ce fel de exerciții optezi atât timp cât te miști în fiecare zi. Până și mersul pe jos este grozav! Ai grijă să nu exagerezi cu intensitatea. Exercițiile fizice solicitante pentru a compensa zilele in care nu ai avut activitate nu sunt o idee bună.
4. Nu sări peste mese
Uneori, oamenii sar peste mese pentru a slăbi, dar acest obicei nu este sănătos. Este mult mai bine să ai 3 mese regulate pe zi și să ai gustări sănătoase între ele pentru a regla nivelul de zahăr din sânge.
Dacă știi că urmează o noapte plină de mâncăruri delicioase și băuturi, încearcă să mănânci mai lejer în cursul zilei. Dacă vii la petrecere flămând pentru că ai sărit peste micul dejun și/sau prânz, există riscul să faci excese și chiar să ți se facă rău.
5. Grăbește-te încet
Știu că este greu, mai ales în această perioadă a anului, dar să îți încetinești puțin ritmul vieții poate face minuni asupra minții și corpului tău. Suntem atât de obișnuiți să ne grăbim și să fim mereu ocupați încât nu ne acordăm timpul necesar pentru a ne reîncărca bateriile.
Gândește-te că poți refuza o petrecere sau două dacă te simți prea stresat de timp și extenuat. Este ok să refuzi un eveniment social pentru a avea mai mult timp pentru tine. Dacă totuși consideri prea greu de realizat, încearcă asta: închide ochii și inspiră adânc de 10 ori de fiecare dacă când te simți nervos sau copleșit.
Sursa: mindbodygreen.com
Foto: Stocksy.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.