Cele mai bune varietati de lapte vegetal

Laptele vegetal poate înlocui cu succes laptele de vacă
În zilele noastre, laptele de vacă prezintă unele inconveniente pentru anumite persoane. Din fericire însă există unele alternative extrem de sănătoase, naturale și benefice. Cu siguranță că majoritatea dintre noi a suferit măcar o dată din cauza digestiei, a durerilor de stomac sau chiar din cauza intoleranței la lactoză cauzate de laptele de vacă. Iată care sunt cele mai bune varietăți de lapte vegetal care pot înlocui cu succes laptele de vacă.

lapte vegetalCare sunt beneficiile unui lapte vegetal?
– acesta nu conține lactoză;
– este slab în grăsimi;
– are un procent ridicat de grăsimi mono și poli-nesaturate foarte benefice pentru inimă;
– are un nivel ridicat de vitamine din grupa B;
– prezintă o relație foarte echilibrată între potasiu și sodiu;
– laptele vegetal este perfect pentru persoanele care au o digestie lentă, probleme cu constipația, un colon iritabil, etc.

Laptele de soia
Laptele de soia este unul din cele mai clasice și mai vechi tipuri de lapte vegetal. Dar este și unul din cele mai benefice. Laptele de soia are o mulțime de beneficii:
– este foarte bun pentru persoanele care au o intoleranță la lactoză;
– este cel mai ușor de digerat;
– este excelent pentru persoanele care suferă din cauza diabetului. Laptele de soia poate elibera zaharurile încet, fapt ce duce la menținerea acestor compuși în sânge;
poate diminua nivelul de colesterol ce se compune din izoflavoinoizi acizi grași și proteine;
– conține și un nivel ridicat de calciu, lucru ce duce la îmbunătățirea circulației și a cicatrizării;
– laptele de soia conține magneziu și potasiu care sunt ideali pentru tensiunea arterială.

Laptele de migdale
Laptele de migdale este cea mai bună opțiune pentru copiii în creștere dar și pentru persoanele care suferă din cauza lipsei de energie și care au nevoie de un complement alimentar, dat fiind calitățile sale nutritive. Laptele de migdale are și el o mulțime de beneficii:
se poate digera foarte ușor;
– este foarte benefic pentru cei care suferă din cauza anemiei, pentru cei care se simt slăbiți, care au probleme hepatice sau de malnutriție;
– laptele de migdale este excelent pentru creier și mușchi datorită nivelului important de potasiu pe care îl conține;
poate preveni osteoporoza;
– migdalele ajută la reducerea nivelului de colesterol;
– este foarte bogat în fibre, deci este ideal pentru a combate constipația dar și cancerul de colon;
– este bogat în magneziu, fier, calciu și vitamina E.

Laptele de ovăz
Atâta timp cât nu conține grăsimi, laptele de ovăz este foarte util pentru cei care vor să slăbească. Dacă îl vei consuma dimineața, te vei energiza pentru întreaga zi. Laptele de ovăz este și foarte bogat în fibre care pot fortifia sistemul digestiv și care pot conferi senzația de sațietate. Alte beneficii:
– poate diminua colesterolul și diabetul;
– este foarte bogat în hidrați de carbon și te ajută să te bucuri de proteine, la fel ca și în cazul grâului;
– laptele de ovăz conține acizi grași esențiali cum ar fi acidul gras linoleic, antioxidanți și vitamina E;
– este bogat în betaglucan care te ajută să combați colesterolul și acizii biliari din intestin. Îi poate absorbi și nu lasă elementele nocive să pătrundă în organism.

Laptele din nuci
Laptele din nuci este ideal pentru trata diareea. Americanii îl consumă din ce în ce mai mult deoarece este foarte bogat în antioxidanți. Are însă o mulțime de alte beneficii:
– poate preveni bolile cardiovasculare și diabetul;
– unele studii au demonstrat faptul că acest lapte este mult mai benefic decât unii antioxidanți precum portocalele, spanacul, morcovii sau roșiile;
– laptele din nuci conține și un excelent amestec de vitamina E, de acizi grași omega 3 și omega 6, de polifenoli, de oligoelemente, de seleniu, de zinc, dar și de magneziu, substanțe ideale pentru sănătate cu alte cuvinte.

Laptele de orez
Să nu se confunde cu apa de orez. Laptele de orez este o băutură foarte lejeră cu un gust ușor dulce care nu conține gluten. Alte beneficii:
– te ajută să îți faci plinul de energie și contribuie la echilibrul sistemului nervos;
– are proprietăți depurative;
– este ideal pentru a controla greutatea deoarece are un nivel mai scăzut de calorii decât cel de soia sau de migdale. În plus este și mult mai nutritiv.

Laptele de cocos
Laptele de cocos conține fier, magneziu, zinc și minerale. Se poate folosi în bucătărie unde poate parfuma de minune atât felurile de mâncare dulci cât și cele sărate.

Laptele de castane
Laptele de castane este foarte bogat în zahăr și extrem de savuros. Este o băutură foarte savuroasă care poate trata foarte bine aciditatea gastrică.

Lapte de alac
Alacul este o specie foarte veche de grâu care conține vitamine, calciu, fier și magneziu.

Sursa: midoris.ro


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 Responses to Cele mai bune varietati de lapte vegetal

  1. Silvia 11 martie 2016 at 11:59 am #

    E prima data cand aud de lapte de castane si de alac. Nici nu stiu ce e alacul. Foarte interesant. Ar prinde bine sa completezi si cu laptele de canepa.

    • Claudiu Pastor 16 martie 2016 at 9:41 am #

      Mersi, o sa caut sa vad daca nu avem cumva si articol specific pentru asta si sa-l si leg de articolul actual.

  2. Claudia 12 aprilie 2016 at 3:10 pm #

    Eu folosesc lapte de capra, cumparat de la fermier (crud). Mai gras si mai hranitor ca laptele de vaca, si se pare mai bine tolerat..

    • Claudiu Pastor 12 aprilie 2016 at 3:28 pm #

      Bine de stiut ca folosesti lapte de capra, doar ca articolul era despre varietati de lapte vegetal 🙂
      Sa-ti cada bine tot ce consumi

  3. Claudia 13 aprilie 2016 at 11:01 am #

    laptele de capra e un substitut de succes la laptele de vaca. Laptele vegetal e de fapt..nu un substitut ci un suc de seminte/fructe, cu alte proprietati, si nu inlocuieste (poate maxim laptele de cocos, in anumite mancaruri si anumite componente) ci completeaza cu succes si il consider un aliment de introdus si pt cei ce consuma lapte.
    O mica atentie: sunt calorice si bogate in zaharuri, asadar pt familiile cu incidenta de diabet si probleme de greutate nu se recomanda, ci consumatul semintelor ca atare si limitat.
    Inca o remarca contra acestor sucuri: riscul de alergii si intolerante pt ca noi romanii nu suntem pregatiti genetic sa digeram unele ( spre deosebire de africani ce consuma cocos de mii de ani). Astfel ca cele din produse locale ( ovaz, asta am consumat) sau de canepa sunt mai „potrivite”, ca vin din alimentatia traditionala romaneasca . Nu degeaba Postul Pastelui are pe la batrani feluri de mancare cu … lapte de canepa.

  4. angela 25 decembrie 2016 at 4:27 pm #

    Cu cit simten mai informati cu atit putem deveni sanatosi

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.