Ce înseamnă apariția coșurilor de pe față?

1

Fața este precum o oglindă a corpului și a minții. Erupțiile care apar pe față pot semnala probleme mult mai grave. Odată cu trecerea de la un sezon la altul, poți observa apariția unor pete roșii sau uscate, pete sau erupții pe piele.

Erupțiile nu apar la întâmplare. Ele pot revela o disfuncție a organismului care îți poate da indicii referitoare la ceea ce nu funcționează corect la nivel intern.

Anumite zone ale feței corespund anumitor organe iar fiecare organ are legătură cu unul dintre sistemele organismului. Indiferent că este vorba despre acnee, rozacee, eczemă sau hipersensibilitate, cele mai multe tulburări ale pielii au un singur lucru în comun: inflamația.

De obicei, disfuncția prezentă la nivelul unui organ sau la nivelul unei anumite zone a corpului poate declanșa o inflamație într-o altă zonă a corpului dar devine vizibilă la nivelul pielii. De exemplu, congestia de la nivelul feței (precum pete albe sau umflături tari, granulare subcutanate) sau zone cu erupții pot indica consumul exagerat de produse lactate sau de zahăr. Roșeața poate fi un semn al acidității stomacale cauzată de deficiența enzimelor digestive și a unei diete inadecvate. Gradul de aciditate afectează capacitatea organismului de a lupta cu boala și îmbătrânirea prematură. Pentru a contracara nivelul acidității din organism are loc o acțiune de echilibrare a PH-ului.

ph alimenteDacă echilibrul PH devine mult prea acid, ne vom îmbolnăvi mult mai ușor. Aciditatea solicită sistemul imunitar să răspundă negativ, mărind volumul de activitate pentru a proteja organismul. Alimentele puternic acide, fumatul, dezechilibrul hormonal și o dietă hiperglicemică sunt cei care suprasolicită cel mai mult organismul. Acești factori de stress determină o avalanșă de radicali liberi care alimentează inflamațiile interne și epuizează rezervele de minerale pentru a neutraliza aciditatea. În plus, glicarea (un proces metabolic în care moleculele de zahăr se unesc cu proteinele și ADN-ul care provoacă îmbătrânire prematură și apariția ridurilor) devine evidentă datorită consumului prea mare de zahăr sau a alimentelor cu indice glicemic ridicat. Inflamația și glicarea sunt două reacții strâns legate care acționează asupra stării naturale de echilibru a organismului și a aspectului pielii.

Dacă vrei să ai o piele fină și strălucitoare, iată câteva trucuri pe care ar trebui să le urmezi:

  1. Combină într-un mod strategic alimentele. Strategiile inteligente pot tempera inflamația de la nivelul pielii și a organismului. De exemplu, mănâncă fructe fără să le amesteci cu alte alimente și evită combinarea proteinelor cu amidonul. Acidul prezent în proteine, care este alcătuit din aminoacizi, blochează acțiunea unei enzime necesară în digestia corespunzătoare a amidonului și poate duce la apariția gazelor și a balonării.
  2. Elimină zahărul rafinat și grâul. Aceste alimente amplifică inflamația și a mediului acidic din organism. Renunțarea la zahăr și la grâu va ajuta organele de eliminare și va duce la o creștere a energiei și la o piele mai fină și strălucitoare. Dacă ai renunțat deja la zahărul rafinat, continuă să-ți observi organismul atunci când mânânci chiar și o cantitate infimă de zahăr natural. Câteodată chiar și zahărul din fructe poate duce la acnee, datorită faptului că alimentează inflamația.
  3. Include alimente fermentate în dietă. Aceste alimente abundă în bacterii benefice și probiotice care sprijină organismul în procesul digestiei, reduce inflamația și controlează nivelul microbilor care pot declanșa erupții ale pielii. Ele sunt detoxifianți puternici, capabili să elimine o gamă largă de toxine și metale grele. Dacă ai o digestie grea, este important să începi să incluzi în dietă aceste alimente pentru a fii sigur că intestinul are timp suficient pentru a vindeca și curăța organismul și pielea. Recomand consumul a un sfert sau jumătate de cană de legume fermentate, sau alimente ecologice, precum iaurt, o dată pe zi. Kombucha, o băutură fermentată, este o altă minunată soluție. Cu cât incluzi în dietă o varietate mai mare de alimente fermentate , cu atât mai bine, întrucât fiecare aliment va aduce intestinului o varietate de microorganisme benefice.
  4. tenul si alimenteleMănâncă grăsimi bune. Creșterea consumului de acizi grași Omega 3 va ajuta corpul să producă prostaglandine, hormoni care reduc inflamațiile. Acizii grași Omega 3 sunt responsabili pentru reconstruirea aspectului pielii, al flexibilității, dar, datorită faptului că organismul nu poate produce singur Omega 3, aceștia trebuie obținuți prin intermediul dietei. Cele mai bune alimente care conțin acizi grași Omega 3 sunt peștele oceanic, uleiul de cocos organic, nucile, nucile de Brazilia, semințele de chia, semințele de in și alegele marine.
  5. Controlează-ți nivelul stresului. Când suntem într-o situație stresantă, corpul răspunde prin ” luptă sau fugi”. Astfel, se declanșează hormonii de stress care încetinesc procesul de digestie. Majoritatea dintre noi suntem într-o stare permanentă de ”luptă sau fugi”. Ea începe în momentul în care se oprește alarma ceasului, mersul la job, verficaea emailurilor, aducerea copiilor acasă de la școală, etc.. și de cele mai multe ori trecem peste micul dejun. Acest comportament pe fugă este stresant și oprește sistemul digestiv, crescând nivelul acidității și a inflamației din organism. Pentru a combate într-un mod eficient stressul, trebuie să activăm starea naturală de relaxare a corpului și să aducem sistemul nervos într-o stare de echilibru. Activitățile precum yoga, meditația sau exercițiile fizice, reduc stressul zilnic și cresc nivelul de energie. Recomand terapiile naturale precum acupuntura sau kinetoterapia pentru a identifica și corecta dezechilibrele. Kinetoterapia se adresează comunicării și legăturii dintre toate sistemele organismului și ajută la eliminarea tuturor blocajelor pentru a-ți putea îndeplinii toate scopurile, să-ți accesezi resursele interioare și să te simți minunat în timp ce îți vei îmbunătăți starea de sănătate.
  6. Simte-te bine cu ajutorul antioxidanților.

Antioxidanții neutralizeaza radicalii liberi și opresc inflamțiile minore prin autodistrugere pentru a servi ca înlocuitor pentru lipsa unor electroni din jurul celulelor. De asemenea, opresc avanlanșa de probleme, întrucât radicalii liberi sunt inevitabili și trebuie să avem un aport constant de substanțe nutritive antioxidante pentru a menține aspectul sănătos al pielii.
antioxidanti (1)În plus, antioxidanții pot încuraja enzimele să repare celulele. Celulele noastre au o capacitate formidabilă de a se vindeca singure, dar aceste mecanism nu mai este atât de eficient pe măsură ce îmbătrânim. Ei ajută, de asemenea, la echilibrul histaminei. Astfel, ia în considerare creșterea aportului următorilor antioxidanți.

  •  Acidul ascorbic ( Vitamina C). Cea mai eficientă formă este cea a cristalelor pure. El conduce la producerea colagenlui și la creșterea capacității pielii de a se vindeca.
  •  L-Superoxid Dismutase – Unul dintre principalii antioxidanți ai pielii, cruciali în blocarea celor mai periculoși radicali liberi.
  •  Coenzima Q10 ( se găsește în celulele corpului dar dispar după vârsta de 20 de ani)
  •  Acidul alpha-lipoic (ALA; se găsește în sursele vegetale și animale)
  •  Dimethylaminoethanol (DMAE; se găsește în pește)
  •  Carotenoide ( fitonutrienți care se găsesc în funzele legumelor roșii, galbene și portocalii, în fructe și flori)

7. Ia suplimente cu agenți adaptogeni. Acestea sunt tonice pe bază de plante care te pot ajuta în eliminarea stressului prin restabilirea homeostaziei organismului, ceea ce înseamnă că au capacitatea de a echlibra și stabiliza sistemle organismului ( cardiovascular, nervos, endocrin, muscular, limfatic, etc.) De asemenea, ele au proprietăți analgezice și anti-inflamatorii. Unele dintre cele mai eficiente tonice pe care le poți consuma sunt: Ashwagandha, Ginseng asiatic, busuioc, lemn dulce, rhodiola și schisandra.

Sursa: mindbodygreen.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.