De ce magneziul este esenţial pentru o viaţă sănătoasă şi fericită

Cacao - MagneziuŞtiaţi că inima unui adult pompează cca. 2000 de litri de sânge în corpul uman pe zi? Sau că este nevoie de doar 20 de secunde pentru ca sângele să circule prin tot corpul? Pentru un muşchi de mărimea unui pumn, inima efectuează sarcini foarte importante şi de aceea are nevoie de nutrienţi pentru a prospera.

Cum poţi să-ţi protejezi inima? Cu ciocolată neagră. S-ar putea să ştii deja care sunt beneficiile ciocolatei negre, dar astăzi vreau să pun accent pe conţinutul său de minerale. Pe lângă antioxidanţi, aceasta oferă, de asemenea o sursă importantă de magneziu, un mineral necesar pentru ca organismul să-şi desfăşoare funcţiile de zi cu zi.

Ce este magneziul?

Magneziul este un mineral care acţionează ca şi cofactor pentru mai mult de 300 de enzime din organism. Magneziul ajută organismul să-şi menţină funcţiile normale, contribuie la formarea de proteine, menţine funcţia musculară şi nervoasă, controlează nivelul de zahăr din sânge şi reglează tensiunea arterială. Este un mineral necesar metabolismului, favorizează dezvoltarea oaselor, formarea de ADN şi producţia de glutation. Dacă suferi de crampe musculare, modificări de personalitate, oboseală sau ai un ritm cardiac anormal, s-ar putea să ai un deficit de magneziu care se corectează prin creşterea dozei zilnice.

Cauzele deficienţei de magneziu:

  • Aportul alimentar scăzut;
  • Consumul excesiv de alcool;
  • Diareea cronică;
  • Malabsorbţie cauzată de gluten sau alte alimente iritative;
  • Utilizarea diureticelor de ansă;
  • Utilizarea de inhibitori ai pompei proteice;
  • Utilizarea anumitor antibiotice;

Forme recomandate de magneziu:

Citratul de magneziu Este utilizat la ameliorarea constipaţiei, prin stimularea tranzitului intestinal.

Glicinat de magneziu – Este o formă chelată de magneziu, nu este la fel de puternică, dar este uşor de absorbit de către organism. Această formă este de dorit atunci când se suplimentează aportul zilnic de magneziu.

Sulfatul de magneziu – Această formă de magneziu este cunoscută şi sub denumirea de sare Epsom. Sulfatul ajută la eliminarea toxinelor din organism prin piele, permiţând însă absorbţia magneziului.

Surse de magneziu:

  • Ciocolata neagră (75% sau mai multă cacao);
  • Alge;
  • Seminţe de dovleac;
  • Nuci (migdale, caju, alune);
  • Spanac;
  • Somon;
  • Stafide;
  • Broccoli;
  • Sare de baie Epsom;

Reţeta unei băi relaxante cu sare Epsom şi ulei de lavandă

  • 2 ceşti sare Epsom (1 ceaşcă pentru copii);
  • 1-2 ceşti bicarbonat de sodiu;
  • 20 de picături de ulei de lavandă;

1. Adaugă ingredientele în apa caldă şi amestecă bine.

2.Relaxează-te 20 de min. pentru eliminarea toxinelor.

3. Suplimentează relaxarea în apa caldă încă 20 de min. pentru absorbţia magneziului.

Bucură-te de un astfel de moment şi de un bar cu ciocolată neagră iar inima îţi va mulţumi cu siguranţă!

Sursa: mindbodygreen.com
Foto: Shutterstock.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.