7 concepţii greşite întâlnite frecvent în stoarcerea fructelor

Conceptii gresite despre stoarcerea fructelorExtragerea sucului din fructe a început să se folosească de când au apărut aparatele de uz casnic din anii 1950 şi ’60. Astăzi, în diverse localuri poţi servi un suc natural iar multe persoane şi-au achiziţionat storcătoare de fructe pentru a-şi face acasă propriile băuturi proaspete şi sănătoase. Consumul de suc natural aduce nenumărate beneficii. Dă organismului energie, are o mulţime de calităţi nutriţionale şi creşte aportul de substanţe fitochimice necesare sănătăţii organismului. Anumite amestecuri de sucuri conduc la scăderea în greutate, ajută la detoxifierea sângelui şi a organelor interne şi poate la fel de bine să stimuleze creşterea imunităţii. Pentru început, să aruncăm o privire la unele dintre cele mai fecvente concepţii greşite pe care oamenii le au despre stoarcerea fructelor.

1. Prin stoarcere, cel mai important ingredient – fibra- este aruncată.

Stoarcerea fructelor şi a legumelor proaspete furnizează într-adevăr anumite fibre, în special fibre solubile. S-a demonstrat că acestea conduc la scăderea colesterolului şi aduce şi alte beneficii organismului, în afară de îmbunătăţirea funcţiei intestinale. Sucul de fructe ajută corpul în procesul de digestie şi permite absorbţia rapidă a elementelor nutriţionale de calitate superioară. Acesta oferă într-un mod destul de rapid cele mai concentrate şi digerabile suplimente nutritive conţinute de fructe şi legume. Rezultatul este creşterea nivelului de energie.

2. Nu trebuie să amesteci sucul de fructe cu cel de legume pentru că ele sunt asimilate diferit de către sistemul digestiv.

Nu există nici o dovadă ştiinţifică care să susţină această afirmaţie. Cu toate acestea, unele persoane pot întâmpina probleme de disconfort abdominal prin combinarea sucului de fructe cu cel de legume. Dacă eşti una dintre aceste persoane, încearcă să eviţi amestecul de fructe şi legume. Excepţiile de la acestă regulă se aplică morcovilor şi merelor, întrucât aceste alimente se pot amesteca cu orice fruct sau legumă. Lasă-ţi corpul şi papilele gustative să fie ghidul tău.

3. Suplimentele cu beta-caroten sunt mai bune decât sucurile bogate în caroten.

Stoarcerea fructelor oferă mult mai multe beneficii decât suplimentele sau alimentele cu beta-caroten. Asta se întâmplă datorită faptului că prin stoarcere se desprind membranele celulare, eliberând astfel importanţi compuşi nutriţionali, precum caroteni, care ajută la o absorbţie mai eficientă. Pe de altă parte, suplimentele cu beta-caroten deşi sunt benefice, furnizează doar un anumit tip de caroten, în timp ce prin stoarcerea alimentelor bogate în acest nutrient se asigură o gamă mult mai largă de caroteni, mulţi dintre ei având proprietăţi mult superioare beta-carotenelor.

4. Nu îngheţa sucul natural.

Din contră, poţi congela sucurile, deşi vei pierde o parte din beneficiile nutriţionale şi din enzime. Cu toate acestea, este o alternativă mult mai mai bună decât aruncarea acestuia. Poţi adăuga în supe sucul de legume congelat şi poţi face îngheţate de casă delicioase cu suc de fructe pe care le iubesc deopotrivă copii şi adulţii.

5. Diabeticii nu ar trebui să bea suc de fructe şi legume.

Prea multe zaharuri nerafinate, inclusiv zaharurile din sucurile de fructe şi legume, pot suprasolicita mecanismele de control al zahărului din sânge, mai ales daca sunteţi hipoglicemic sau diabetic. Avantajul varietăţii de zaharuri simple din fructe şi legume în detrimentul zaharozei (zahăr alb) şi a altor zaharuri rafinate este că acestea sunt echilibrate de o gamă largă de substanţe nutritive care ajută în procesul de utilizare a zaharurilor. Cu toate acestea, persoanele cu diabet nu ar trebui să consume mai mult de 230 ml. de suc , în special cele de legume şi să bea sucul în timpul mesei pentru a întârzia absorbţia zaharurilor.

6. Persoanele care suferă în mod frecvent de pietre la rinichi trebuie să evite sucurile deoarece multe dintre ele sunt bogate în calciu.

Se recomandă adesea persoanelor cu pietre de oxalat de calciu la rinichi care apar în mod periodic, să evite sucurile care conţin spanac, deoarece acesta este bogat atât în calciu cât şi în oxalaţi. Probabil nu este un sacrificiu aşa de mare, chiar dacă spanacul nu este atât de important încât să ducă la formarea pietrelor la rinichi. Pe de altă parte, dieta acestor persoane trebuie cu siguranţă să includă alte sucuri proaspete, în mod regulat. Un suc eficient în cazul persoanelor predispuse la acestă afecţiune este sucul de afine, care s-a demonstrat că reduce nivelul calciului ionizat din urină cu aproximativ 50% ( un nivel ridicat al calciului urinar creşte foarte mult riscul apariţiei pietrelor la rinichi).

7. Poţi asimila toate elementele nutritive de care ai nevoie din sucurile de legume şi fructe.

Aportul nutriţional al consumului unui suc proaspăt este extraordinar de benefic pentru organism, dar acesta nu poate înlocui alimentaţia necesară corpului în fiecare zi. În special, este importantă introducerea în alimentaţia zilnică a proteinelor de calitate superioară şi a grăsimilor sănătoase precum cele mononesaturate şi a acizilor graşi omega-3.

Sursa: [mindbodygreen.com]
Foto: shutterstock.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.