16 reguli de alimentatie pe care nu e nevoie sa le urmezi

Sunt atat de multe reguli pentru alimentatia noastra, nu crezi ca este timpul sa urmam doar o regula? Nu crezi, daca ne-am asculta corpurile, am stii cand suntem plini, sau cand ne este foame sau sete? Nu crezi ca avem puterea sa trecem peste strategiile de marketing haotice si sa stim ca deciziile noastre in legatura cu ceea ce vrem sa mancam si sa bem sunt exact ceea ce avem nevoie?

Cu 10 ani de obiceiuri dezordonate de a manca (enumera-le, le-am incercat), pot sa zic ca am avut timp sa ma gandesc ce as vrea sa schimb cand vine vorba de mancare si de regulile de a manca. Cu istoria mea lunga de restrictii la mancare si cu ajutorul catorva prieteni experti in sanatate si bucatari de top, am adunat pentru tine, 16 reguli de alimentatie pe care nu trebuie sa le urmezi.

Mananca fructe1. Mananca cinci mese pe zi.

Singura persoana care are timp sa manance cinci mese pe zi este un veteran al fitnessului care se antreneaza pentru un concurs de bikini. Iau micul dejun, pranzul si cina si o gustare pe fuga daca vreau. Atata timp cat ne ascultam corpurile, busola interioara ne ghideaza in bucatarie cand foamea ne face semn.

2. Ai nevoie de proteine la orice masa.

Sigur, toti avem nevoie de proteine, dar acestea se ascund si in cele mai verzi legume – stiati asta? Proteinele ajuta la crestere pentru orice care poate creste, nu sunt gasite doar in carnea animalelor. Asa ca, cine ne zice noua ca avem nevoie de 50 de grame de proteine pe zi pentru a creste masa musculara? Lasa-ma sa deslusesc mitul asta pentru tine. Muschii cresc la sala, nu cu vreo pastila, pudra sau carne.

3. Daca ai grija la greutatea ta, ai grija si la portii.

Uite o regula care este o poarta pentru tulburarile de alimentatie. In momentul in care restrictionam mancarea pe care o mancam si incetam sa ne ascultam nivelele de foame, distrugem abilitatea de a ne hrani corpurile in felul in care ele cer sa fie hranite. In loc sa portionati, haideti sa ne intrebam, Sunt plin? Inca imi este foame? Acestea sunt intrebari sanatoase care pe care trebuie sa ni le punem. Daca esti ingrijorat de mancatul prea mult, incearca obiceiurile alimentare cugetate, du-te afara si incepe sa faci sport pentru a te simti bine.

4. Laptele face bine corpului.

Laptele altei specii, care este plin cu hormoni, nu este facut pentru corpurile umane sa fie consumate. Desigur, daca m-as stinge usor intr-o ferma si din intamplare as avea o vaca asistenta langa mine, credeti-ma, as bea laptele direct de la sursa! Probabil as fi mancat si murdaria pe care a stat. Corpurile noaste sunt facute in asa fel incat sa combata substante straine in cantitati mici dar asta nu inseamna ca ar trebui facuta reclama la lapte care poate cauza cancer si diabet copiilor nostri. Daca chiar vrei lapte, opteaza pentru cel pe baza de plante.

5. Daca vrei sa te mentii subtire, evita sa mananci carbohidrati.

Era o vreme cand dieta Atkins era populara in asa fel incat bunicul meu a jurat ca intreaga mea familie era dependent de carbohidrati. Mancam fericiti carne la mic dejun, pranz si cina. Mai tarziu a realizat cat de nesanatos a fost cand a facut cancer (pe care a vrut sa il invinga). Tineti minte asta: dietele pretentioase te pot ajuta sa pierzi din greutate temporar, dar ele sunt facute pentru a vinde carti si sa vanda mancare sigilata, cu marca si ceea ce contin – nu ca sa va faca mai sanatosi. Nu va lasati influentati de mode; mancati ce doriti!

Fructe dieta alimentatie sanatoasa6. Cerealele si dulciurile sunt bune pentru mic dejun.

In America si acum in multe alte parti din lume, servim produse cu zagar rafinate in orice masa de mic dejun: pop tarts, cereale cu zahar, produse Cinnabon. In multe tari europene, oamenii beau ceai sau cafea si servesc paine (facuta din 5 ingrediente sau mai putine). Daca ai nevoie de ceva dulce ca sa incepi ziua bine, incearca fructe sau fa-ti un smoothie creativ acasa.

7. Mananca putine calorii ca sa fii sanatos.

Cand cumperi ceva pe care scrie “calorii reduse”, cumperi gunoi, la propriu. Corpurile noaste au nevoie de toata mancarea pe care o mancam ca sa o digere si sa pastreze nutrientii. Daca nu putem consuma produsul real, de ce nu ni-l facem noi, o versiune mai sanatoasa si lasam la o parte zaharul adaugat si cremele grase?

8. Evita grasimile.

Cand inlocuim adevaratul produs cu inlocuitori toxici pentru a obtine produsul “fara grasimi”, corpurile noastre nu primesc aceeasi satisfactie pe care o doresc, asa ca noi continuam sa mancam. Grasimile sanatoase sunt esentiale pentru ca creierul nostru sa functioneze, evident. Nu te zgarci sau sa trisezi cu grasimile sanatoase: Incearca-le!

9. Nu manca gluten.

Ce subiect tabu in ziua de azi! Nu am mancat gluten timp de 3 ani, asa ca am voie sa vorbesc deschis despre asta. Daca aveti celiac sau o intoleranta la gluten (cum ama vut eu), cu orice pret fereste-te! Daca nu, lasa-ma sa iti demonstez contrariul, fara gluten nu te va face mai slab sau mai putin apatic. Marimile noastre si sentimentele sunt bazate pe exercitiu fizic, alegerile la mancare si genetica.

10. Ai nevoie de ulei de peste pentru Omega 3.

Acizii grasi Omega 3 sunt gasiti in frunzele verzi ale plantelor, ca algele si ierburile marine. Pestii mananca aceste plante, care le fac corpul bogat in Omega 3. Oricum, nu vedeti ca e mai bine sa mergeti directi la sursa? Haideti sa mancam algele albastre, verzi si ierburile marine direct si sa dam copurilor nutritia necesara ca sa fie mai fericite si sanatoase. Incercati ierburile marine. Metoda mea preferata de a manca alge marine este langa un rulou sushi cald cu avocado (cu niste susan peste) care este cea mai buna chestie din meniu la un restaurant sushi.

11. Ia-ti multivitaminele.

Nu credeti ca daca avem deficit de o anumita vitamina sau minerala, ar trebui doar sa o mancam direct de la sursa? Cadere de calciu? Incearca broccoli. Ai nevoie de fier? Sa facem o salata de spanac. Ca sa preluam vitaminele si mineralele, avem nevoie de toata mancarea ca sa ne ajute corpurile in digestie si recuperare.

12. Daca vrei sa fii sanatos, fii vegan.

Biscuitii Oreo sunt produse vegane. Da, in ciuda faptului ca au crema in mijloc, magnetii acestia pentru copii sunt fara produse de lactate sau produse animale. Asta nu inseamna ca sunt sanatoase, cand sunt pline de zahar si conservanti. Data viitoare cand alegi ceva dulce pentru tine si pentru copii, gandeste-te, este sanatos? Nu doar, este produs vegan?

Consuma apa zilnic13. Ai nevoie de 8 pahare de apa pe zi.

Cum ar fi in schimb sa ne zicem “bea cat mai mult! E bine pentru tine si pentru pielea ta”. Cand incurajam obiceiuri de a consuma anumite cantitati de ceva (chiar daca e apa), se creeaza o competitive in capul nostru care mascheaza abilitatea noastra de a folosi instinctual natural de a bea cand avem nevoie de asta si cand nu. Gandeste-te la cainele tau. Il duci la plimbare si el bea doua castroane pline cu apa. Nu ii tineam predici cainelui sa consume mai multa sau mai putin; asa ar trebui sa ne tratam corpurile. Asculta-ti instinctele!

14. “Fara colesterol” inseamna ca nu este bun pentru tine

Super bucatarul din NYC bazat pe plante, Jessica Young spune: “O mulțime de ambalaje folosesc idea de “fara colesterol” ca un truc pentru a parea mai sanatos. Cei mai mulți oameni nici măcar nu știu ce este: Colesterolul este grăsime animală. Dacă nu există niciun produs de origine animală în produsul alimentar, ar trebui să nu existe în mod automat colesterol! Deci, data viitoare cand vezi un pachet de salata sau o băutură pe bază de suc ​​(care nu ar trebui să conțină grăsimi animale, oricum) laudandu-se ca nu au deloc colesterol, intreaba-te, de ce?

15. Pentru a fi sănătos, mănâncă ouă.

Consumul unui albus de ou pare atât de ciudat pentru mine, ca si cum ai suge lichidul amniotic care inconjoara copilul în uter. Daca vrei proteine​​, încercați o cană de fasole și evitati clar toate problemele de sanatate pe care colesterolul mare din proteinele animale le pot cauza.

16. Avocado si nucile de cocos ingrasa

Ai auzit vreodată de fructarieni? Ei sunt oameni dedicați mancarii și super in forma care merg pe acest pământ. Ei vor sta jos și să mănânce cinci avocado și o nucă de cocos într-o singură masă. Grasimile sanatoase din aceste fructe ofera stralucire pielii, foc creierului vostru. Eu folosesc aceste produse chiar si pe par si pe pielea mea, să-mi dea stralucirea perfecta.

Mi-ar plăcea să știu regulile de alimentatie pe care nu le urmați, există atât de multe pentru a impartasite! Cel mai important de retinut este ca vom începe să urmam o regulă simplă și uitam de restul: Asculta-ti corpul. Asta e ceva ce pot face!

Sursa: mindbodygreen.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to 16 reguli de alimentatie pe care nu e nevoie sa le urmezi

  1. ilie.farcas 17 februarie 2014 at 12:32 am #

    Non coment,din lipsă de timp!nu ptr.că nu aş avea ce spune la cîte reguli îşi face omul despre cum şi cînd sau ce nu e bine să consume …

    • Sa fii sanatos 17 februarie 2014 at 12:48 pm #

      Asa este Ilie, oamenii singuri se ingradesc in tot felul de reguli gasite peste tot.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.