12 alimente pentru detoxificarea de iarnă

usturoiul 1. Varza fără căpățână
Tipurile de varză fără căpățână sunt bogate în vitamine antioxidante precum A, C, E și vitaminele B. precum și alte minerale necesare detoxificării, cum ar fi magneziul și manganul.

2. Usturoiul
Componentele de sulfur din usturoi sunt cele care îi conferă mirosul și gustul înțepător, dar au de asemenea multe beneficii pentru sănătate: sunt antiinflamatorii, antioxidante, antibacteriale și antivirale.

3. Migdalele
Sunt bogate în vitamina E, mangan ș magneziu.

4. Conopida
Bine-cunoscută pentru proprietățile împotriva cancerului, conopida conține glucozinolați, substanțe care activează enzimele responsabile cu detoxificarea, dar și antioxidanți și nutrienți pe bază de sulfur care măresc capacitatea corpului de a se curăța.

5. Ghimbirul, șofranul, chimenul, piperul, chimenul dulce
Aceste condimente joacă un rol vital în detoxificare întrucât sunt antiinflamatorii și cresc imunitatea organismului. Combinați cu alte alimente care sporesc detoxificarea, condimentele oferă o nutriție cum numai Mama Natură poate oferi.

6. Lintea
Lintea oferă atât fibră solubilă, cât și insolubilă, perfectă pentru a stabiliza nivelul de zahăr din sânge și pentru a ajuta intestinele pe parcursul detoxificării.

7. Varza Kalevarza_kale
Un adevărat superaliment, varza Kale conține prea mulți nutrienți activi în detoxificare pentru a-i numi. Este un uimitor aliment antiinflamator, anticancer și antioxidant, care are ca bonus și beneficii cardiovasculare.

8. Sfecla
Ca unică sursă de fitonutrientului numit betaină, sfecla este un antioxidant și un antiinflamator ce ajută la detoxificare.

9. Ceapa
Aveți grijă să nu curățați prea mult acest aliment bogat în fitonutrienți:  flavinoizii importanți se găsesc în cea mai mare concentrație în foile exterioare ale cepei. Bogate în vitaminele C, B6, B9 și mangan, cepele sunt de asemenea și o sursă bogată de potasiu.

10. Lămâile și lime
Bogate în vitamina C, aceste citrice conțin și compuși unici de flavonoizi care au proprietăți puternice de antioxidanți și anticancerigeni.

11. Varza
Numai antioxidanții pe care îi conține fac varza un aliment necesar în sezonul rece, dar și capacitatea anticancerigenă și antiinflamatorie. Bogată în vitaminele C și A, conținutul ridicat de polifenol diferă în funcție de tipul de varză, deci asigurați-vă că le combinați: varză roșie, de Savoy și varietățile verzi.

12. Merele
Se spune că un măr pe zi ține doctorul la distanță și nu degeaba. Acest fruct are cea mai mare concentrație de fitonutrienți și antioxidanți dintre toate fructele: bogat în fibre și vitamina C, beneficiile sale se extind și înafara detoxificării.

Sursa: mindbodygreen.com
Foto: shutterstock.com


 Informează-te dacă vrei să fii sănătos
Vrei să fii sănătos?

Dacă vrei să primești informații interesante, practice și utile, înscrie-te aici

, , , , , , , , , , , , , , ,

One Response to 12 alimente pentru detoxificarea de iarnă

  1. Todut Daniela 7 august 2014 at 6:17 pm #

    Sunt niste informatii foarte pretioase , si daca ne aducem aminte bunicii nostrii nu aveau multa carne , iar vara se hraneau mai mult cu salate, manaliga, cartofi, gulii, ceapa, usturoi, ardei si varza. Deci este o lectie pe care noi am invatat-o de la bunici, dar multi au uitat sau nu le aplica crezand ca tot ce este nou, este si sanatos!!! Este foarte bine ca domnul dr. Le spune pe nume si cu exemple, pe intelesul tuturor!!! Felicitari!!!!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.